راهی (آثار راهی چوپانانی)
راهی (آثار راهی چوپانانی)

راهی (آثار راهی چوپانانی)

(7) من‌ عرشیم‌

(7) من‌ عرشیم‌

دارم‌ شکایت‌ از تو و گردون‌ دون‌

می‌سوزم‌ از فراق رخت‌ ز اندرون‌‌‌

من‌ عرشیم‌ ز فرش‌ فراتر شوم

گر سازیم‌ ز زین‌ فلک‌ سرنگون‌‌

گر دور جام‌ دولت‌ زهد و ریاست

آن‌ را چو بخت‌ خویش‌ کنم‌ واژگون‌

روزی‌ اگر ز خاک‌ رهایی‌ یابم

آرم‌ به‌ زیر این‌ فلک‌ نیل‌گون‌‌

بی‌پرده‌ هیچ‌ می‌نشود چشمان‌

تا از سرای‌ خاک‌ نیایی‌ برون‌‌

بار امانتی‌ که‌ به دوش‌ من است‌

گردون‌ در این‌ مجادله‌ باشد زبون‌‌‌

گر فقر و جهل‌‌ روسیهند از تو‌

گردی‌ تو روسپید در این‌ آزمون‌

گر پرده‌ها برافتد از رخسار‌ها

گردد روان‌ ز هر طرفی‌ جوی‌ خون‌

تا شعر توست‌ ورد زبان‌ همه

شیرینی‌ کلام‌ تو گردد فزون‌‌

محمّد مستقیمی - راهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد