راهی (آثار راهی چوپانانی)
راهی (آثار راهی چوپانانی)

راهی (آثار راهی چوپانانی)

*248* رسول‌ بیداری‌

*248* رسول‌ بیداری‌

ای‌ رسول‌ بیداری‌!

صد پیام‌ گل‌ داری‌

بر سر عروس‌ دل‌

تو شکوفه‌ می‌باری‌

            معلّم‌ خوب‌ و مهربان‌ من‌!

 

معلّم‌ خوب‌ و مهربان‌ من‌!

تویی‌ تو آرامش‌ روان‌ من‌

بیا و با آن‌ دم‌ مسیحایی‌

روان‌ ببخشا به‌ مرده‌ جان‌ من‌

 

تویی‌ تو آن‌ واژه‌ واژه‌ی‌ موسی‌

گه‌ تکلّم‌ به‌ خلوت‌ سینا

بزن‌ به‌ تخته‌سیاه‌ قلب‌ من‌

کتیبه‌ی‌ نور از آن‌ ید بیضا

 

تو خواهش‌ جان‌ شنیده‌ می‌آیی‌

رسول‌ عشقی‌ گزیده‌ می‌آیی‌

بیا و بت‌خانه‌های‌ شب‌ بشکن‌

که‌ از خرای‌ سپیده‌ می‌آیی‌

 

بیا و از سوره‌های‌ لب‌هایت‌

بخوان‌ به‌ گوش‌ دلم‌ هزار آیت‌

تو از خدا از شکوفه‌ می‌آیی‌

که‌ تا رسانی‌ مرا بدان‌ غایت

محمّد مستقیمی - راهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد