راهی (آثار راهی چوپانانی)
راهی (آثار راهی چوپانانی)

راهی (آثار راهی چوپانانی)

*334* تولّد ـ هم‌زاد

*334* تولّد ـ هم‌زاد

در انتهای‌ محاقی‌ دیرپا

            یله‌ شدم‌

                        بر ختی‌ از نمک‌

            من‌ عطش‌ فوّاره‌ای‌ بودم‌

                        که‌ نه‌ تنها خویش‌

                                    همگنان‌

                                                آب‌ بر سرش‌ می‌ریختند

            و یلدا

                        که‌ با من‌ زاده‌ شد

                                    ابتدایش‌ در چشمانی‌ یافتم‌

                                                که‌ اوّلین‌ شعر مرا

                                                            زمزمه‌ کرد

                                                                        "لالا لالا گل‌ پونه‌!"

در کویر روییدم‌

            با عطشی‌ فوّاره‌گون‌

                        و دستانی‌ که‌ یلدا را می‌پرورد

                                    به‌ حمایت‌ از من‌ به‌ پا خاست‌

عشق‌ را اگر دستانی‌ باشد

            بلند

                        دستان‌ تو

                                    و افسانه‌ی‌ توست‌

            و یلدا همیشه‌

                        سوگلی‌ قصّه‌هایی‌ بود

                                    که‌ انتهایش‌ را در خواب‌ می‌دیدم‌

محمّد مستقیمی راهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد